Voeding Magnesium

Magnesium

Het is een mineraal essentieel voor onze gezondheid.
Dat omdat het deelneemt aan botvorming, het schade aan spieren en gewrichten voorkomt en bovendien, draagt magnesium bij ​​aan het verbeteren van sportprestaties door het verminderen van de vermoeidheid.

Magnesium is een van de belangrijkste mineralen in ons lichaam en is betrokken bij meer dan 300 enzymatische processen.
Er is veel wetenschappelijk bewijs voor het feit dat, naast de bovengenoemde actiegebieden magnesium bijdraagt ​​aan;

een goede elektrolytenbalans
normaal energiemetabolisme
normale spierfunctie
normale eiwitsynthese
om te behouden gezonde botten en tanden
en las laatste; het speelt ook een belangrijke rol in het proces van celdeling

Voedingsmiddelen rijk aan magnesium zijn onder andere; bananen, noten, zaden, groene bladgroente.

Maar natuurlijk niet te vergeten! Pure chocolade.
Pure chocolade heeft veel voordelen voor onze gezondheid desalniettemin is het ook een belangrijke bron van magnesium. Met ongeveer 100 mg/150mg  per 100 gram voedsel. Natuurlijk, praten over pure chocolade vanaf ten minste 70% van cacao.

Heb je een vraag of wil je een afspraak maken in mijn praktijk voor acupunctuur in Amsterdam dan kun je me een e-mail sturen naar 
info@claudiamercier.nl